ABD merkezli ünlü kahve markası Starbucks, yılın ilk üç ayında küresel satışlarında yüzde 1’lik bir azalma yaşadı. Bu durum, kahve zincirinin üst üste beşinci çeyrekte de satış düşüşü kaydettiğini ortaya koydu.
Şirketin mali takviminin sonunu 30 Mart itibarıyla yaptığı açıklamada, bu tarih 2025 mali yılının ikinci çeyreği olarak değerlendirildi. Paylaşılan verilere göre, Starbucks’ın küresel karşılaştırılabilir mağaza satışları söz konusu dönemde yüzde 1 azaldı. Kuzey Amerika’da bu oran yüzde 1, ABD’de ise yüzde 2 düşüş gösterdi. Ancak uluslararası karşılaştırılabilir mağaza satışları yüzde 2 artarken, Çin’deki satışlar yatay bir seyir izledi. Şirketin gelirleri, 30 Mart’ta biten üç aylık dönemde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 2,3’lük bir artışla 8,76 milyar dolara ulaştı; ancak karı, aynı dönemde yüzde 50,3 oranında azalarak 384,2 milyon dolara düştü. Hisse başına kar ise 2024’ün aynı dönemine göre yüzde 50 azalarak 34 sente geriledi.
BEKLENTİLERİN ALTINDA KALDI Starbucks’ın gelir ve kar rakamları, piyasa beklentilerinin gerisinde kaldı. Şirket, İsrail’in Gazze’ye yönelik saldırılarının etkisiyle protesto ve boykot kampanyaları ile karşı karşıya kalırken, beşinci çeyrek üst üste satış düşüşü bildirdi. 2023’ün ekim-aralık döneminde, Orta Doğu’daki mağazaların satışlarının olumsuz etkisiyle yıllık satış tahminini aşağı yönlü revize etmişti. Önceki yıl, ocak-mart döneminde gelir yüzde 2 azalırken, küresel satışlarda yüzde 4’lük bir düşüş kaydedilmişti; bu, 2020 sonundan bu yana görülen ilk satış azalmasıydı. Starbucks, bu dönemde küresel satışlarının nisan-haziran döneminde yüzde 3, temmuz-eylül döneminde yüzde 7 ve ekim-aralık döneminde yüzde 4 azaldığını rapor etmişti.