Teknoloji devi Apple, dünya genelinde yaklaşık iki milyar iPhone kullanıcısına önemli bir uyarıda bulundu.
Şirket, dijital mahremiyetin ciddi tehditlerle karşı karşıya olduğunu öne sürerek, kullanıcılarından diğer bir teknoloji devinin uygulamasını hemen kaldırmalarını talep etti.
ADIM ATMADAN GÜVENLİK İKAZI
Apple, YouTube üzerinden yayımladığı bir videoda, söz konusu şirketin adını anmadan kullanıcılarını uyarıyor. Komplo teorisyenlerine göre bu, kullanıcıları Google’ın internet tarayıcısı Chrome’u terk etmeye yönlendiren bir mesaj olarak algılanıyor.
İngiliz gazetesi Daily Mail’in haberine göre, Google’ın üçüncü taraf izleme çerezlerini Chrome’dan kaldırma taahhüdünden geri adım atması, bu iddiaları yeniden gündeme getirdi.
Söz konusu çerezler, web siteleri ve reklam verenler için, Chrome kullanıcılarının çevrimiçi aktivitelerini takip ederek kişiselleştirilmiş reklamlar sunma fırsatı tanıyor.
HASSAS BİLGİLER RİSK ALTINDA
Google, daha önce çerezleri yeni bir sistemle değiştirmeyi planlıyor, bu sistem kullanıcıların tek bir tıkla “beni takip etme” seçeneğini seçecekleri şekilde tasarlandı.
Ancak çevrimiçi reklamcılık sektörü, yapılacak her türlü değişikliğin rakiplerine olumsuz etkide bulunacağı kaygısıyla bu planın uygulanamaz hale geldiğini düşündü. İzleme çerezleri teknik olarak zararlı olmasa da gizlilik açısından büyük riskler taşımakta.
Bazı durumlarda, banka kayıtları gibi hassas verilerinizin sızdırılması veya çalınması ihtimalini artırabilir.
SAFARİ’Yİ TANITMAK İÇİN BİR FIRSAT
Apple, kullanıcıların yaşadığı bu kaygıları, kendi internet tarayıcısı Safari’yi tanıtmak amacıyla değerlendirdi.
Çerezler, bir kullanıcının banka hesaplarıyla ilgili özel bilgileri depolamasa da, hangi bankayı kullandığınız, bankanın web sitesini ne zaman ziyaret ettiğiniz ve çevrimiçi ne kadar süre kaldığınız gibi bilgileri kaydedebilir.